יום שלישי, 6 באוקטובר 2015

איך להחליק את השיער ולהישאר בחיים

אם אתן עוקבות אחרי הבלוג הרבה זמן, אתן יודעות שאין הרבה דברים שמצליחים להוציא אותי משלוותי. באותה מידה, אתן יודעות שאחד הדברים היחידים שאני אובססיבית אליהם הוא השיער שלי, אפילו כתבתי על כך פוסט שלם, ואם נעשה אחד ועוד אחד נגיע למסקנה שלא מדובר בצירוף מקרים כלל.
נולדתי מתולתלת אך אפילו ההורים שלי כמעט שכחו את הפרט השולי הזה, משום שרוב הזמן השיער שלי מוחלק או פשוט אסוף בקוקו קפדני. הדבר המסכן שעל הקרקפת שלי עבר החלקה יפנית ושתי החלקות קראטין, חמצון, הבהרת "סקייליין" ונוסף לכל זה, הוא פוגש את הפן או אחד המחליקים שלי 
באופן קבוע. למרבה ההפתעה הוא עדיין נאמן לי ולא ברוח לשום מקום חרף ההתעללויות. אז כן, אפשר להחליק את השיער באופן קבוע ולא להתהדר בקרחת (= להישאר בחיים), אם משתמשים במוצרים הנכונים:




שיער בריא מתחיל מחפיפה נכונה. אני פחות מתכוונת לפעולת הניקוי עצמה עליה מופקד השמפו, אלא לפעולת ההחייאה שבאה אחריו, המסכה.
אני מקפידה לחפוף את השיער 3 פעמים בשבוע, מהסיבה מנטרלת המצפון שלפי דעות רבות לא בריא לקרקפת לאבד את השומניות הטבעית שלה לעיתים קרובות אבל בתכלס בגלל שאני ממש עצלנית ואין לי כח להחליק את השיער כל יום.
אבל כשאני חופפת אני בהחלט משקיעה, ובכל חפיפה מגוונת במסכת שיער אחרת עם יעוד שונה. מסכה מצויינת שאני משתמשת בה עכשיו היא ה Smoothing Mask של Moroccanoil מסדרת SMOOTH, המיועדת בגדול לכל סוגי השיער ובקטן לשיער פרוע ומקורזל. בינגו!
כשאני מחפשת עבורי מוצר חדש לשיער אני תמיד תרה אחרי המילים "שרוף, הרוס, מעפן, חולה, מסכן" - המכוונות כמובן למר שיער, וזה מבטיח לי טיפול אינטנסיבי גם אם טיפה הגזמתי בתיאור שלו. רק שלא יעלב, אני זקוקה לו שמח וקורן.
המסכה המדוברת מועשרת בשמן וחמאת ארגן שתפקידם להשיב לשיער את הגמישות שלו, וכן במרכיב ייחודי בשם AminoRenew, המשיב לשיער את חומצות האמינו שלו אשר מסייעות בבניית זקיק השיערה ובחיזוק מבנה הקראטין הטבעי שלה. בנוסף יש בה חלבון צמחי שעבר הידרוליזה, אשר גורם לסגירת קצוות מפוצלים.


195 ש"ח ל500 מ"ל.

כדאי גם לחפש את מסכת הREAPIR של החברה שכבר נגמרה לי, שיקום הולם מובטח!



במידה ויש לכם גישה למוצרים של חברות הנמכרות בחו"ל, הייתי ממליצה להציץ על חברת Alterna. עמדתי לרכוש בקנדה את מסכת הREAPIR של Moroccanoil כשגיליתי שהיא יקרה משמעותית מבארץ, והחלטתי לתת צ'אנס לחברה לא מוכרת ולמסכת הBamboo שלה. המסכה מגיעה בריח של קלמנטינה מקולקלת (לא, אין לי את זה ביותר ספציפי) וחבל שלא בדקתי את העניין קודם, אך הריח נעלם עם ייבוש השיער בפן והחלקתו. מזל.
למען האמת, אני די שמחה שלא רחרחתי את המסכה בחנות, כי סביר להניח שאז הייתי מוותרת עליה וזה היה מאוד חבל לשיער שלי. כן, אם אני מוכנה להריח מקלחת שלמה כמו קלמנטינה מקולקלת כנראה שהתוצאה מצדיקה את זה, והיא אכן שווה כל שנייה של עצירת נשימה: השיער נראה בריא, חלק, ללא קצוות מפוצלים בשעות הראשונות ונעים מאוד למגע.


אלטרנטיבה זולה יותר היא סדרת השיקום החדשה של STYLE, אשר כוללת שמפו, מרכך ומסכה משקמים המבטיחים 10 פתרונות במוצר אחד.
בהבטחות נכללים הענקת לחות, חיזוק סיב השערה, הזנה ושיקום, ברק, הגנה מחום, שמירה על הקצוות והעיצוב ועוד. הסדרה תהיה בהחלט נהדרת לבעלות השיער החזק והבריא אשר מעוניינות להמשיך לשמור עליו כזה, ופחות לתותחים הכבדים של מכורות המחליק ובעלות השיער ההרוס אשר מחפשות שיקום אינטנסיבי.




מסכה נוספת שגיליתי בשבועות האחרונים היא של חברת Orchidea - עליה ארחיב בפוסט נפרד, אך הרגשתי שהמדריך הזה לא יהיה שלם אם לא אקדיש לה כמה שורות. המסכה הטיפולית כוללת שמן ארגן ואבץ וקנתה אותי עם צמד המילים "יבש ופגום", וגם את השיער שלי עם התוצאות המבטיחות. אחרי שימוש אחד היה ניתן לחוש בהבדל: השיער היה מבריק פי כמה, נראה בריא והיה נוח לסידור. אמנם בטווח הרחוק השיער לא הפך למושלם, אך גם דמוי מושלם אחרי חפיפה איתה הוא בסדר מבחינתי. צפו לפוסט נרחב!
69 ש"ח ל500 מ"ל באתר אורכידאה


שלושה ימים בלי חפיפה עלולים לגרום לשיער להפוך לשומני ולא אסתטי. מזל שהיה אדם (או בת אדם, סביר להניח) עצלן או עצלנית אפילו יותר ממני, שהחליטו לפתח את הקסם שנקרא "שמפו יבש".
השמפו היבש שמציל אותי הוא OSIS+ Refresh Dust של Schwarzkopf professional, תרסיס המגיע בבקבוק אדום לוהט. את האבקה הלבנה שבתוכו מרססים על הקרקפת ממרחק של כ20 ס"מ, ממתינים כשתי דקות לספיגת השומנים ומסרקים את השיער עם האצבעות או בעזרת מברשת, על מנת להיפטר משאריות לבנות ולא רצויות. התוצאה המדהימה משווה לך מראה של "לפני שעתיים יצאתי מהמקלחת, השיער שלי התייבש חלק טבעי ואני מוכנה לעוד שלושה ימים בלי חפיפה!"
אז כן, ברור שחובה לחפוף בזמן ולא למשוך יותר מדי משום שגם מהאבקה של התרסיס צריך להיפטר, אבל המראה המתקבל הוא פרשי ונקי.
השמפו היבש נהדר גם לעיצוב השיער והענקת נפח בלי שום קשר, כך שזה בעצם שניים באחד - מהסוג שאני אוהבת.
עוד יתרון של הOSIS+ עבור מחליקות השיער - השמפו היבש לא הורס את ההחלקה שעשית קודם כמעט בכלל, אולי קבוצת שיער בודדת בפוני תצטרך חיזוק, אך לא תהפכי למתולתלת חזרה בעקבות השימוש בו. יאי!

108 ש"ח ל300 מ"ל במספרות מובחרות 


לאחר החפיפה ולפני החלקת השיער בפן או מחליק, המשקמת נדרשת להגן על המטופל שלה באמצעות שכבת הגנה מהחום.
ישנם תכשירים המגיעים בצורת סרום או קרם אך הריסוס היא השיטה המועדפת עלי, והתרסיס של TREsemme עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר. התזה מהירה על שיער רטוב אם ההחלקה המתבקשת היא פן או על שיער יבש בזמן שהמחליק מתחמם, סירוק זריז של השיער, שכחה מוחלטת שבכלל השפרצתי משהו וקדימה - להחלקה. כעת השיער הולך להיפגע, אל לפחות יש שכבה שתספוג את החום בשבילו.



אחרי ההחלקה יש צורך לנעול את סיב השערה כדי להגן עליה, כדי שתראה יותר טוב וכדי לא להפוך מסינדרלה חלקת שיער לאחותה החורגת והמתולתלת באמצע אירוע סופר חשוב או בקיצור, כדי לשמור על ההחלקה. אני אוהבת להשתמש בסרום של נטורל פורמולה, ב
Extraordinary Oil של לוריאל או בסרום של אלין ביאנקו, אצל כולם התוצאה מאוד דומה ורק הריחות שונים. השיער לא נותר שומני אלא רך יותר, נעים למגע ונראה בריא וקורן.

ואיך אתן שומרות על השיער שלכן?

גילוי נאות: מוצרי מרוקונויל, שוורצקופף, סטייל, אורכידאה ולוריאל התקבלו לסקירה
SHARE:

5 תגובות

  1. אחלה פוסט- נהנתי מאוד לקרוא :) רק רציתי אולי להוסיף אולי לחדש לך בקשר לשמפו היבש- מאוד מומלץ לשים אותו דווקא לפני שהולכים לישון ולא בבוקר וכאלה כי ההתהפכויות בזמן שישנים מעיפים סופית כל זכר לאבקה הלבנה שככה עלולה איכשהו עדיין לא להתערבב כראוי בשיער :)

    השבמחק
  2. עשית לי חשק עוד ממזמן למסיכה של מרוקן אויל מפוסט קודם שלך ( או שבעצם זה היה על תרסיס לפני מחליק שלהם) אבל לא משנה, נשמע מפיך שזאת חברה ממש טובה ובהחלט בא לי לנסות. חידשת לי לגביי נעילת הקצוות עם שמן, בהחלט אנסה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן המלצתי על שניהם ואני אוהבת את החברה הזו נורא!
      בהצלחה 3>

      מחק
  3. ורציתי להוסיף שאני משתמשת בשמפו יבש של בטיסט והוא פשוט מציל חיים (וזמן)

    השבמחק

© Miryam Gadiel | All rights reserved.